Der er mange grunde til at jeg har valgt at arbejde indenfor online markedsføring. Det er blandt andet her man kan gøre en forskel og komme ind på markedet som ny person med ny viden. Jeg er tilhænger af at opsøge ny viden hvad end det er online markedsføring eller andre emner. Jeg har altid været nysgerrig, og altid opsøgt ny viden. Hvorfor online markedsføring passer perfekt til mig. Jeg har altid været optaget af markedsføring generelt og nu er der kommet en ny udvikling af markedsføring, som aldrig har været vigtigere. I takt med e-handel stiger for hvert år der går. Det er en nødvendighed for webshops at have en online synlighed. Hvis målet vel at værke er en øget omsætning. Der findes mange grene indenfor online markedsføring, og alt afhængigt af hvad ens mål er og hvilken type virksomhed. Skal der tilrettelægges en online strategi for hver enkelt virksomhed. Hvis det er online synlighed, kan der benyttes SEO, Google ads mm. Hvis målet er flere konverteringer, kan der benyttes sig af marketing automation, hvor man planlægge hver enkel e-mail til hver kunde.
Dertil har jeg været lidt en nørd og elsker at begrave og fordybe mig i opgaver. Det får man virkelig lov til når man sidder som specialist inden for digital markedsføring. Specielt når der er tale om SEO, der får man virkelig lov til at forbyde sig i hver enkel opgave. Lige fra søgeordsanalyser til tekstforfatning. Der kan man sidde flere timer og fordybe sig i søgeordsanalyserne, samt brainstorme med kollegaer for at opnå det bedste resultat. Det tiltaler mig ligeledes også, at der hele tiden er en udvikling i online markedsføring. Google bliver opdateret hele tiden, det samme gør andre søgemaskiner. Hvorfor det er vigtigt man er opdateret på den nyeste viden hele tiden. Hvilket gør det sjovt og spændende at arbejde i dette fag. Jo større en viden og jo før du får den nyeste viden, jo dygtigere er du. Man er hele tiden i konkurrence med Google og andre bureauer, hvilket gør det sjovt. Det er altid en kamp om hvem som kan imponere Google mest. Jeg valgte at arbejde i branchen omhandlende online markedsføring, da jeg finder det yderst interessant med sammenhængen mellem det data-drevet markedsføring og måden man benytte dette på, dertil stræben efter ny viden. Derfor passer den online markedsføring branche mig perfekt, da er man er nødsaget til at opsøge ny viden, for at blive den bedste i branchen. Dertil tiltaler det mig, at arbejde i bureau hvor man arbejder i teams, så man kan brainstrome og altid spare med sine kollegaer.